torsdag 30 oktober 2014

Beslutet fattat - färdig tävlat internationellt!

Jag har under 13 års tid (2000-2013) representerat Sverige och Freestylelandslaget med medalj på EM, Världscupen och vunnit över herrseniorerna på SM. Men under sista åren har motivationen att träna hårt och tävla sviktat. Förra året, 2013, beslutade jag mig för att ta ett uppehåll i mitt tävlande under 2014 för att se om jag kunde återfå motivationen för att tävla igen 2015. Jag har haft en kanonbra sommar med en hel del paddlande på ställen jag inte varit på förut!
Bland annat besökte jag Övertorneå, där jag 2000 gjorde min första tävling och där igenom fick åka till Norge för EM. Jag passade på att ta en bild där jag vann mitt första RM. Jag landade även i beslutet att inte fortsätta tävla för landslaget, men kommer självklart köra nationella tävlingar och siktar på det 10:e SM guldet i freestyle!
Jag vill tacka alla som under åren har hjälpt mig, min familj som fick mig att börja paddla och stöttat mig genom min karriär, ledare både i Sverige och utomlands, paddelkompisar runt om hela världen och sponsorer! 

Det har varit fantastiska resa, att se hur sporten utvecklats, alla vänner jag har mött och alla äventyr jag har fått uppleva!

Jag har tagit på mig en ny roll i paddel-Sverige, jag är numera ordförande i freestyle kommittén och ska försöka få fler personer att börja paddla fors och förstår hur roligt det är!

Vi ses i forsen!
Maria Lindgren

Inga kommentarer: